Viktigt: Innan du börjar!

Vi är flera om den här Andningsvandringen!

Förberedelse

  • Tack för att du inte delar länkarna till Andningvandringen med någon. Inte idag och inte framöver. För då får jag problem. Andningsvandringen är inte bara min – vi är ju tre plus NBV om dem. Vandringstipsen är bara för betalande grupper. Det ingår i vårt avtal. Så TACK för att du följer detta. Du får ju ett kompendie att fundera över som minne. Och kanske du antecknar det du har glädje av.
  • Du behöver ta fram några saker också för att vara helt förberedd:
  • Hudvänlig tejp – eller silvertejp, målartejp, kirurgtejp, etiketter, frimärken – vad som helst som är klisttrigt. 😉 Det enda som händer är att dina läppar blir påminda om att inte öppna sig medan du rör på dig! (Speciell Sleep Tape kan du köpa genom mig sen om du vill. Många gillar den.)
  • Näsduk.
  • Penna och det lilla protokollbladet. (Eller annat papper om du inte hunnit få ditt kuvert.)
  • Något tungt: Helt efter egen smak – en bok, ett äpple, en klase bananer, en flaska, en dunk, en burk marmelad, ett strykjärn, en pall – ja, lite vad du känner för att testa din styrka med – före och efter. Det ska kännas lite besvärligt att hålla den.
  • Ja, det var väl allt – då kan vi börja! Välkommen till Andningsvandring i Covidtider! Visst hade det varit trevligare om vi varit på Öland och njutit ute, tillsammans “på riktigt”, men nu får vi göra det bästa av det. Det finns totalt 11 stationer och du får några i taget. Stressa inte, ta dig tid att känna in och bli medveten. Det ska vara trevligt – inte en tävling.
  • Återvänd till zoom-mötet så ofta du har lust att fråga, diskutera, berätta något – ja, umgås! Du hittar länken i Facebookgruppen Att leva med ödem – GÅ TILLBAKA DIT NU FÖR ATT HÄMTA LÄNKEN FÖR ATT PÅBÖRJA DIN ANDNINGSVANDRING!
Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är Välkommen-1.png